« 二日酔い De ヤビツ | Main | 暴走の代償 »

Monday, September 19, 2005

房総暴走!ツールドかつお丼

本日の房総暴走!ツールドかつお丼に備え、昨日のうちに、汗と泥とよだれにマミレタ愛車を洗浄。見るとタイヤにずいぶん傷が目立つ。パンクしそうな感じがしたので、張り替えました。たぶん2500kmくらいは使ったかな。

--------------

で、Fitte恒例 房総ツアースタートです。3:30AM起床。4:05AM 三鷹を出発。まずは集合場所の堀切橋を目指します。もちろん日の出前なので、真っ暗。前後にライトを点灯させ、がらすきでかえって危ない20号を新宿経由皇居まで。まだ顔をだしている満月を背に、適当に6号にでて、隅田川沿いを走り、5:15AM堀切へ。集合時間は6:00AMなので、まだ時間がある。吉野家でもあれば豚丼でも、、、と思うがなにもないので、コンビニで軽く補給&軽量化。

6:00AMに、A木さん、I塚さん、AB原さん、Kじまさん、Capyさんが集合し、改めてスタートです。市川橋にてA藤くんが合流。今回の7名、脚が揃っていて快速ペース。

SA270006

船橋までの区間でA木さんにトラブル発生。パンク修理x2となりましたが、その後は遅れを取り戻すかのごとく、道が広くなる幕張から40km/hでの巡航。A木さんとおいらは、なんにも話していなかったのに、先頭にでると意識的にスピードUp。I塚さん、Capyさん強力クライマーの脚を平地で消耗させる作戦です。45km/h~50km/hで引き、このふたりに先頭を譲ります。汚い作戦ですね。軽量のふたりがこのペースで平地を引くのは無理がある。。。

途中AB原さんが離脱で帰宅。姉ヶ崎のコンビニにて、やっと休憩です。平地が得意とはいえ、疲れました。ここから千葉鴨川線をつかい、JR久留里線沿いを走ります。道中UpDownが適度にあり、平均35km/hの集団にとっては、登り勾配でそれなりの負荷がかかります。亀山湖に近づいたところで、勾配がきつくちょっと長めの坂があらわれ、集団から切れそうになります。切れてはまずいと、ダンシングでスピードアップ。思いがけず、するすると先頭にでて、アタックの形に。Kじまさんがついて来て、そのままのペースで坂を通過。下りを利用し、さらにペースアップ。。。アタック決まってしまいまして、集団が壊れてしまいました。

まだまだ序盤戦なので、後続を待ち、集団を整えますが、重い自転車で筋トレ気味のA木さんが切れ気味。その後、Kじまさんのアタック、Capyさん、A藤くんのまくりもあり、再度集団がばらけ、そのまま道の駅きみつで2度目の休憩。ここまで意外と走れてる、、、いやぁ、だいぶ復調してきたかも。

SA271

A藤くんのブログから拝借。

休憩後、鴨川道路を使って、一気に海まで駆け下ります。まず、Kじまさんのアタックがあり、お尻につきますが、65km/hほどでてしまい、このスピードにびびりました。恐怖のため、あまり踏めずに惰性でついていきますが、A藤くんが捲くって先頭に。反射的にA藤くんに乗り換え、ふたりで逃げる形になりました。ちょいと緩くなった下りで踏みまくりますが、バテバテで、海に近づくころにはA藤くんのツキイチ。ごめんなさい。

鴨川の市街地に入ると行楽渋滞で思うように走れず。しかし、天津を抜けたあたりから、車の姿がきえ、バトル再開です。Kじまさん、強い強い。A藤くんの独走力。Capyさんの登坂力。それに比べてFitteベテラン勢?のA木さん、I塚さん、おいらはちょっと。。。もっと頑張りましょうね。UpDownのたびにインターバルとなり、捲くって捲くられ、心拍は210を超えました。げろ出るかと思った。

11:20AM 勝浦のまるろ食堂に到着。念願のかつお丼を注文します。しかし、ここまでの激走で、はっきり言って食欲がありません。ごはんを持て余す始末。みんなも同様みたい。伝説の駒Gさま(この週末、王滝で世代優勝を飾った!おめでとうございます。)は、漁港まできて焼肉定食を注文し、おいしそうに食べたとのことですが、強い内臓を持っているのも武器ですよね。

SA270011

食後、コンビニで水など補給し、12:20PMに再スタート。帰路につきます。再スタート直後にだらだらと長い坂。あのI上さんが食堂でビールを飲んだ後、タレまくってこの坂をあえぎながら登ったことを思い出します。先ほど食べたかつお丼が、もどりかつお丼になりそうで、まったく心拍を上げられず、最後尾で頂上通過。つらかった~。

ここから市原まで基本的に下り基調なんですが、カテゴリー4級くらいの峠が一個あり、200km近く走ってきた脚には堪えます。午後になって復活のA木さんと、序盤の平地で脚を使い果たしてくれたI塚さん。みんな一緒に集団のまま峠に入ります。I塚さんがマイペース登りで一切れ。そして同じように平地でヒットポイントがなくなったCapyさんも遅れました。Kじまさん、A藤くん、A木さん、おいらの順で山岳ポイント経過。

一度コンビニに立ち寄り、峠で使い果たしたボトルに水分を補給。ここからは渋滞のため、あまりスピードはだせず、16号に入ってからは30km/hペース。やっと平和になりました。でもでも蘇我から三鷹までって相当距離あるんだよね。。。

うんざりしながら、少しずつ減っていく道路標識のKm表示を見ながら、我慢我慢。14号にでるとさらに渋滞は酷くなり、ペースはあがらず、おうちも近くならず。習志野で最後の補給をして、小岩で本隊から離脱。ひとり都心を抜けて帰宅です。

本隊といっしょだったときは30km/hペースが、ひとりになってからは25km/hまで落ち、ついでに集中力も切れたようで、遠回りして日比谷公園まで行ってしまいました。皇居の歩道を10km/hペースでまったり走り。20号にでてすぐのコンビニにて大休憩。塩分補給したりストレッチしたりと30分ほど。まわりは薄暗くなってきたので、ライトをつけ走り出します。この休憩がとても効いたようで、そのあとは30km/hペースが戻り、あっという間(当人比)にご帰還です。6:20PM 帰宅。行動時間18時間強。。。三鷹-勝浦往復290km。

糸魚川もつらかったけど、メンバー的に脚が揃った今回の千切りあいはきつかったよ。無事に生還できてよかった。

|

« 二日酔い De ヤビツ | Main | 暴走の代償 »

Comments

昨日はおつかれさまでした。前半の消耗著しく、後半はじめは死に体でした。山岳ポイントでの得意の登りも踏めず、徐々に離れていくおがわさんの背中を見送りながら、自分の練習不足を痛感しました。

Posted by: capy | Tuesday, September 20, 2005 at 12:12

お疲れ様でした。

Capyさん 平地でも負けず嫌いで頑張りすぎるから、A木さんとおいらの作戦にまんまと嵌まったんですよね。平地は苦手といわず、どうせなら平地もこなせるクライマーを目指してください。とりあえず今日は休みましょう。

Posted by: おがわ | Tuesday, September 20, 2005 at 13:31

I always used to read article in news papers but now as I am a user of net theefore from now I am using net for content, thanks to web.

Posted by: Pucca Funny Love games online | Monday, December 02, 2013 at 11:52

WOW just what I was looking for. Came here by searching for Dungeon Hunter 4 Hack

Posted by: dungeon hunter 4 cheats | Sunday, February 09, 2014 at 05:31

Incredible points. Solid arguments. Keep up the good spirit.

Posted by: winrar Password remover | Sunday, February 09, 2014 at 05:44

Its like you learn my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the e book in it or something. I think that you simply could do with some % to power the message home a little bit, however instead of that, that is great blog. A great read. I will certainly be back.

Posted by: Head Soccer Cheats | Sunday, February 09, 2014 at 05:45

May I simply just say what a comfort to uncover someone who actually knows what they're discussing on the internet. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More people really need to check this out and understand this side of your story. I was surprised you aren't more popular since you certainly possess the gift.

Posted by: how to grow taller | Sunday, February 09, 2014 at 06:07

We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable info to work on. You've done a formidable job and our whole community will be grateful to you.

Posted by: Simpsons tapped out hack | Sunday, February 09, 2014 at 06:10

This website really has all of the information and facts I wanted about this subject and didn't know who to ask.

Posted by: Hill Climb Racing Hack | Sunday, February 09, 2014 at 06:12

Excellent post. Keep posting such kind of information on your page. Im really impressed by your blog. Hi there, You've performed an incredible job. I'll definitely digg it and in my opinion recommend to my friends. I am confident they will be benefited from this website.

Posted by: Clash of Clans Hack | Sunday, February 09, 2014 at 06:17

I have read so many content regarding the blogger lovers however this paragraph is actually a fastidious piece of writing, keep it up.

Posted by: Deer Hunter 2014 Hack | Sunday, February 09, 2014 at 06:18

Someone necessarily assist to make significantly articles I'd state. This is the first time I frequented your website page and thus far? I surprised with the analysis you made to create this actual publish extraordinary. Magnificent activity!

Posted by: air yeezy 2 replica | Sunday, February 09, 2014 at 06:20

Thanks very interesting blog!

Posted by: fiverr | Sunday, February 09, 2014 at 06:23

Hi, Neat post. There's a problem with your website in internet explorer, might test this? IE nonetheless is the marketplace chief and a big portion of other folks will leave out your wonderful writing because of this problem.

Posted by: Desmond | Wednesday, February 12, 2014 at 04:03

What's up it's me, I am also visiting this website daily, this web site is genuinely pleasant and the people are actually sharing nice thoughts.

Posted by: Jetpack Joyride Hack | Tuesday, May 20, 2014 at 02:51

I do not know if it's just me or if perhaps everyone else encountering problems with your website. It looks like some of the written text within your content are running off the screen. Can someone else please comment and let me know if this is happening to them as well? This may be a issue with my browser because I've had this happen before. Kudos

Posted by: grow taller 4 idiots | Thursday, June 26, 2014 at 17:29

I'm not sure exactly why but this weblog is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists.

Posted by: best dating sites | Saturday, November 22, 2014 at 10:51

WOW just what I was looking for. Came here by searching for best dating sites

Posted by: payday loans no credit check | Sunday, February 08, 2015 at 06:09

Thank you for the good writeup. It in reality was once a leisure account it. Look complex to more added agreeable from you! By the way, how could we keep in touch?

Posted by: payday loans no credit check | Tuesday, February 10, 2015 at 19:06

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/42907/6018794

Listed below are links to weblogs that reference 房総暴走!ツールドかつお丼:

« 二日酔い De ヤビツ | Main | 暴走の代償 »